Praktijkinformatie

Onze huisartsenpraktijk kent een aantal verschillende medewerkers, die u allemaal op hun eigen deskundige wijze kunnen helpen.

De Huisarts

Bij hem kunt u met uw medische vragen terecht. In veel gevallen zal de arts u kunnen helpen met uw probleem. Soms is het gewenst om verder onderzoek aan te vragen in het ziekenhuis en soms zal een afspraak gemaakt worden voor verdere behandeling in de praktijk. Een consult duurt tien minuten. Denkt u meer tijd nodig te hebben, overleg dat dan met de assistente.

Dokter Hogeveen

Huisarts

(BIG-nr.: 99913220501)

De Doktersassistente

Zij is de spil in de praktijk. Zij is de eerste persoon met wie u contact krijgt als u naar de praktijk belt of bij ons binnenstapt. Vaak zal zij u, wanneer u een afspraak maakt, vragen naar het doel van uw komst. Zij vraagt dit om een goede inschatting te kunnen maken van de urgentie van uw klacht en om te kunnen bepalen door welke medewerker u het beste geholpen kunt worden.

De Praktijk-verpleegkundige (POH-Somatiek)

Onze praktijkverpleegkundigen houden zelfstandig spreekuren en doen huisbezoeken. Patiënten met chronische ziektes hebben vooral haar aandacht. Denk hierbij aan de controle en advisering van diabetes patiënten en patiënten met chronische longproblemen, maar ook het begeleiden thuis van langdurig bedlegerige patiënten. De zorg voor bejaarde patiënten is haar aandachtsgebied. Maar ook adviseren en beantwoorden van vragen bij risicofactoren (hoge bloeddruk, stoppen met roken, etc.).

De Psychiatrisch Verpleegkundige (POH-GGZ)

Onze psychiatrisch verpleegkundigen kunnen u begeleiden bij psychische problemen zoals overspannenheid en depressiviteit. Dankzij hun aanwezigheid is een afspraak bij de GGZ vaak niet nodig. Mocht een verdere verwijzing naar de GGZ of een psychiater toch beter zijn, dan krijgt u van hun een deskundig advies tav de mogelijkheden. In voorkomende gevallen blijft medicatie op dit gebied de verantwoordelijkheid van de arts.

De Diëtiste

Voor advisering en begeleiding met betrekking tot de voeding bij een aantal ziektes (zoals suikerziekte), maar ook bij vragen in geval van overgewicht/obesitas, overgevoeligheid voor bepaalde levensmiddelen en algemene vragen over uw voeding kunt u bij haar terecht. Afspraken kunt u maken via de doktersassistente. In veel gevallen zal uw verzekeraar het consult vergoeden; raadpleeg bij twijfel uw polis.